Problemy z prywatnymi drogami
Rozpoczęcie budowy A1 opóźnia się, bo jej koszty w programie PPP powiększyłyby dług publiczny
Polska przymierza się do budowy dróg i torów w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego wartych ok. 18 mld zł. To m.in. autostrada A1 na południu Polski i A2 z Warszawy do wschodniej granicy Polski czy 50-km odcinek torów trasy Podłęże – Piekiełko między Krakowem a Zakopanem.
Ale los tych inwestycji zależy od tego, czy zobowiązania dotyczące ich budowy zostaną zaliczone do długu publicznego. Polski rząd miał nadzieję, że Eurostat (europejskie biuro statystyczne) zgodzi się, by tak nie było. Resort infrastruktury obawia się jednak, że jeżeli Eurostat nie podzieli jego zdania, dług może przekroczyć 55 proc. PKB, co spowodowałoby konieczność ostrych cięć wydatków.
Eurostat blokuje A1
Eurostat wydał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta